Teknik Özellikler

Yüksek Verim

Enerji Tasarrufu

Yüksek Performans

Üstün Kalite

Üstün sızdırmazlık (IP66-67-68)

Teknik Özellikler

Seçenekler

  • Tam olarak kapalı bir sistemdir. Endüstriyel bantlı konveyörlerin tahrik mekanizmasıdır.
  • Hiçbir şekilde yağ sızıntısı veya ortamdan hava irtibatı söz konusu değildir
  • Dizaynı basit ve güçlüdür
  • Yağlama ve ısı transferi için, planet dişli sistemi ve elektrik motoru özel yağ içinde çalışır
  • Tambur kapakları (flanşlar) özel toz keçeleri ve viton yağ keçeleri kullanılarak monte edilmiştir.
  • Keçeler sertleştirilmiş paslanmaz çelik burç üzerinde dönerler, ilave bir metal keçe sayesinde zarar görmeleri önlenmiştir
  • Motorlu tambur, her iki tarafta da kare kesitli mil kullanılarak rijit yataklama sağlanmıştır. Böylece, reaksiyon torku konveyör şasesinin her iki tarafına dağıtılmıştır.
  • Tambur kapakları (flanşlar) tambura güçlü civatalarla monte edilmiştir. Böylece demontajı da kolaydır.
  • Dişliler uzun ömür sağlanmak üzere alaşımlı çelikten imal edilmiş olup, sertleştirilmiş taşlanmış ve honlanmıştır.
  • Rulmanlar yüksek emniyet faktörü standartlarında seçilmiş ve monte edilmiştir.
  • Enerji, fırça veya kayıcı bilezik kullanılmadan doğrudan statöre verilmektdedir, (standart yalıtım sınıfı: F)
  • Tambur yüzeyi bantı çekecek şekilde uygun özellikte üretilir
  • Yağ seviyesi kontrolü veya yağ değiştirme işlemi motorlu tamburu şaseden ayırmadan yapılır.
  • Enerjinin tambur içine girişini sağlayan klemens kutusu 90 derece dönebilmekte böylece şase özelliğine uyum sağlamaktadır
  • Tüm motorlu tamburlar standart IEC normuna göre donatılmıştır. Keçelerin özelliği minimum IP68 dir
  • Motorlu tamburların istenilenin üstünde donatılabileceği CSA tarafından onanmıştır.
  • Backstop (mekanik geri dönüş freni) veya elektromekanik fren uygulanabilir.
  • Motorlu tamburlar AISI316L paslanmaz çelik malzemeden de üretilebilir.
  • Tüm ürünlerimiz CE işaretlidir.
Malzeme
Tambur motorun dış parçaları yumuşak çelik ve dökme demirden yapılmıştır. Uygulamaya bağlı olarak kısmen ya da tamamen paslanmaz çelikten üretim yapmak da mümkündürl. RVS 304 (genel yiyecek endüstrisi) ve RVS 316 (tuzlu su uygulamaları) arasında seçim yapabilirsiniz.
Fren - Geri Fren
Eğer eğimli çalışan ve tam yüklenmiş bir taşıyıcı durdurulursa, geri yönde hareket edebilir. Bunu engellemek için bir geri fren uygulanabilir. Tambur motordaki rulmanlardan bir tanesi tek yönlü bir rulman ile değiştirilir.l Tamburun dönüş yönünü bu eklenen desteğin takılış yönü belirler. TBRH saat yönünde, TBLH ise saat yönünün tersi dönmeyi ifade eder. Bir tambur motorun her iki yönde de dönebilmesi gereken durumlarda, geri fren uygulanamaz. Bu durumda elektromekanik fren uygulanır. Eğimli ya da yatay bir banttan bir şey almak ya da koymak için durdurulmak istendiğinde elektro mekanik fren en uygun çözümdür.
Eğimli Konum
Bazen bir tamburun eğimli ya da hatta dik bir konumda çalıştırılması gerekir. Bu mümkündür, ancak yağ tamburun alt kesimlerine doğru akacağından, üst tarafının da yağalanabilmesi için ayarlamalar yapılması gerekmektedir. Problemleri önlemek için kurulum açısının bilinmesi gerekmektedir ki bu sayede fazladan yağ konularak yukarıda kalan tarafa da çift tarafı keçeli bir rulman eklenir.
Isıya karşı koruma
Bir Van Der Graaf tambur motora ısıya karşı koruma uygulanabilir. Bu ya yüksek ısıya dayanıklı izolasyon (H Klas 180°C), bir ısıldirenç (PTC), ya da bir çift-metal'den (klikson) dan oluşur. Bu 3 faz motorunun her fazına ayrı ayrı uygulanır.
Kodlayıcı - Alıcı rulman
Bazı uygulamalarda taşıyıcı bandın hız veya konumunu ölçmek gerekir. Bu tür uygulamalarda tambur motorun açısal hızını isabetli bir şekilde ölçmek için kodlayıcı ya da alıcı rulman eklenebilir. Gereken kesinlik düzeyine göre gerekli olan kodlayıcı ya da alıcı rulman tipi belirlenir.
Kaplama
Tambur motor tarafından üretilen enerjinin banda aktarılması gerekir ve bant ile motor arasındaki sürtünmeyi artırmak için özel bir kaplama kullanılır. Motorlar istenilen farklı türlerdeki kaplamalarla hazırlanabilir. Soğuk ve sıcak vulkanize kaplama arasında farklılıklar vardır. Soğuk vulkanize, kaplama genellikle kağıt şeklinde tambur motora yapıştırılmıştır ve ekleme beraber kaynaklanmıştır. Sıcak vulkanize yönteminde ise, silindir ince lastik tabakalarıyla sarılır. Daha sonra lastikli silindir basınçlı kapta kalıplanarak katmanlar birleştirilir ve kaynaksız bir şekilde sonlandırılır. Kaplama üzerine oluk kesikleri oluşturmak mümkündür (şerit ya da baklava şeklinde).
Çarklar
Modüller bantlarda kullanmak üzere bir tambur motora mı ihtiyacınız var? Van der Graaf size yardımcı olabilir. Çeşitli modüller bant tiplerine uygun dişliler yapmak kolay bir çözümdür. Tambur motor silindirik bir kabuk ve patentli bir "anahtarlama" sistemi ile üretilir. Dişliler tabiri caizse "kaydırılır" ve konumlarına güvenli bir şekilde kilitlenirler.

Standart çelikten tambur motor ve kuyruk tamburlar için mühürler

Paslanmaz çelik tambur motor ve kuyruk tamburlar için mühürler