Tambur motor nedir?
Van der Graaf tambur motoru tek bileşenden oluşan, diğer tüm bileşenleri iç aksamında barındıran, motor, şanzıman, zincir, zincir dişlisi & koruyucusu ya da kaplin, tambur yatakları gibi dış bileşen
gereksinimini tamamen ortadan kaldıran taşıyıcı sürücüdür.
Böylece işletim ve bakım maliyetleri azalmış, güvenliği artırılmış, tambur motor aksamları tamamen olumsuz dış çalışma koşullarından yalıtılmış olduğu için olumsuz ağır çevre koşullarında çalışabilmesi sağlanmıştır.
Sağlam, bakım gerektirmeyen tasarım
Elektrik motoru ve dişliler tamburun içine yerleştirilmiş olup böylece bütünleşik bir yapı sağlanmıştır. Yüksek performanslı sızdırmazlık ekipmanları kullanılarak, yağ sızıntısı, su ve toz girişi engellenmiştir. Farklı durumlar
için farklı sızdırmazlık koruma türleri geliştirilmiştir (örneğin ip68 su altı izolasyonu).
Standart olarak IP66 IP sınıfı ile tambur motora su ya da toz kaçma ihtimali ortadan kaldırılmıştır. Tambur motordaki yağ sadece dişlileri kayganlaştırmak için değil, aynı zamanda elektrik motorunu soğuk tutmak için de kullanılmaktadır. Tambur yüzeyinin isteğe bağlı farklı desenlerde kauçuk kaplanmış olması sayesinde bantı kavraması kolaylaştırılmıştır.
Uzun çalışma ömrü
Bütün dişliler yüksek alaşımlı sertleştirilmiş çelikten oluşmuştur.
Vites kutusu teknolojisi ile Düsük toleranslarda işlenmiş dişli dişleri ve aşındırılmış ve bilenmiş kenarlıklar ile düşük gürültü seviyesi ve uzun yaşam süresi garanti edilmiştir. Rulmanlar uygun boyutlandırılmıştır. Güç direk statöre bağlanmıştır (standart izolasyon sınıfı F). Enerji iletiminde Kayma kanatlarına ya da fırçalara ihtiyaç yoktur.
Dökme demir yan flanş kapakları
Genelde tambur motor üreticileri iç mekanik gövdeler ve tambur kapakları için alüminyum parçalar kullanır. Alüminyum kullanımı için öne sürülen temel neden, çelik ya da dökme demire göre azaltılmış ağırlıktır.
Fakat gerçek sebep yumuşak alüminyumun daha az maliyetli işlenebilmesidir. Van der Graaf tambur yan flanş kapakları , stator gövdesi, motor arka gövdesi , redüktör gövdesi ve klemens kutusu için harici dökme demir kullanır. Ağırlıkları karşılaştırabilirsiniz.
Gerçekten aküminyumun gücünü çelik ya da dökme demir ile karşılaştırabilir misiniz?
Muhtemel yüksek Bant ya da taşıyıcı gerilimi gibi dış etkilere karşı yeterli derecede koruma sağlayabilirler mi?
Sökülebilir cıvatalı yan flanş kapakları
Neredeyse bütün tambur motorları, özellikle 80-320 mm çap Aralığında olanlar, ilaçlı sıkı çakma ile yapıştırılmış yan flanş Kapaklları ile tasarlanmışlardır. Böylece motor üretim maliyeti azaltılmış, fakat bakım ve onarımı zorlaştırmıştır. Yapıştırılmış yan kapakların
ayrılması sadece yüksek ısı uygulanması ve özel araçların kullanılmasıyla mümkündür. Eğer tambur motor kaplanmışsa, kaplama ısı uygulanmasıyla zarar görebilir. Bütün bunlar düşük başlangıç maliyeti sağlar, fakat yüksek bakım maliyeti getirir.
Var der Graaf tambur motorları için geçerli değildir!
Van der Graaf tüm tambur çaplarında yan flanş kapaklarını sökülebilir Cıvatalı olarak tasarlamıştır. Bakım mühendisinizin tercihini sorabilirsiniz.
Topraklanmış ya da bilenmeş dişli dişleri
İç ve dış dişli kalitesi, bir tambur motorunun ne kadar gürültü üreteceğini belirler. İşleme ve taşlama Van der Graaf'a göre yeterli değildir. Kumlama ve honlama yüksek kaliteyi sağlar.
Van der Graaf'ta bütün iyileştirmeler standart prosedürlere göre yapılır. Bir dişli kutusunun yaşam ömrünü, ürettiği gürültüye bakarak tahmin edebilirsiniz. Düşük gürültü az sürtünme demektir, böylece düşük yıpranma ve uzun ömür sağlanmış olur.
Bant Motor Tambur ve Drum Motorları ve Sistemleri; 2006 yılından beri Van Der Graaf Power Transmission Equipment firmasının üretici onaylı Türkiye Temsilcisidir.